Título : Virtual Learning Approach Toward Introductory Biological Engineering Course in Uruguay During COVID-19
Autor(es) : Chatterjee, Parag
Tesis, Andreína
Simoes, Camila
La Paz, Franco
Masset, María Belén
Lemes, Lucía
Yelós, Vanessa
Parodi, Mariano
Cardelino, Juan
Armentano, Ricardo
Fecha de publicación : 26-oct-2020
Tipo de publicación: Artículo
Versión: Publicado
Publicado por: European Union Digital Library (EUDL)
European Alliance for Innovation (EAI)
Publicado en: EAI Endorsed Transactions on Pervasive Health and Technology
Areas del conocimiento : Ciencias Naturales y Exactas
Ciencias Biológicas
Ciencias Sociales
Ciencias de la Educación
Ingeniería y Tecnología
Otros descriptores : Education
Creativity
Innovation
Biological engineering
Peer-learning
COVID-19
Pandemic
Virtual Learning
Resumen : INTRODUCTION: Global education has seen a paradigm shift in the recent years; especially in life sciences, specializations have started sharing common space in applied research and development. Extending the transdisciplinary approach to undergraduate programs, a case study on the introductory course of Biological Engineering program at University of the Republic (Universidad de la República) Uruguay is presented. OBJECTIVES: The COVID-19 pandemic has led to shifting the biological engineering course to virtual modality, changing the pedagogical dynamics. This study aims at analyzing the adaptation to the new model of virtual learning. METHODS: Different course metrics over time has been analyzed along with surveys on students and professors of the course. RESULTS: Despite several new challenges posed by the virtual modality, the overall student-performance didn't decline. CONCLUSION: The biological engineering course presents interesting contents especially in its course design and student engagements, remodeled especially during its virtual mode.
URI / Handle: https://hdl.handle.net/20.500.12381/284
DOI: 10.4108/eai.26-10-2020.166769
ISSN: 2411-7145
URL : https://eudl.eu/doi/10.4108/eai.26-10-2020.166769
Institución responsable del proyecto: Universidad de la República, Uruguay
Financiadores: Departamento de Ingeniería Biológica, Universidad de la República, Uruguay
Nivel de Acceso: Acceso abierto
Licencia CC: Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional. (CC BY-NC-ND)
Aparece en las colecciones: Publicaciones de ANII

Archivos en este ítem:
archivo  Descripción Tamaño Formato
EAI Article.pdfDescargar Published Article1.45 MBAdobe PDF

Las obras en REDI están protegidas por licencias Creative Commons.
Por más información sobre los términos de esta publicación, visita: Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional. (CC BY-NC-ND)