Título : Regulating 'Big Data Education' in Europe: Lessons Learned from the US
Autor(es): Har Carmel, Yoni
Fecha de publicación : 31-mar-2016
Tipo de documento: Artículo
Versión: Publicado
Publicado por : Internet Policy Review, Journal on internet regulation
Publicado en : Internet Policy Review, Journal on internet regulation
Volume 5
Issue 1
Areas del conocimiento: Ciencias Sociales
Ciencias de la Educación
Líneas de investigación: Recursos y plataformas
Nuevas formas de conocer, aprender, enseñar y evaluar
Otro
Descriptores temáticos: Educación
Procesamiento de datos
Ética
Análisis de datos
Palabras clave del autor: Education
Learning analytics
Student data
Big data
Resumen : European schools are increasingly relying on vendors to collect, process, analyse, and even make decisions based on a considerable amount of student data through big data tools and methods. Consequently, portions of school’s power are gradually shifting from traditional public schools to the hands of for-profit organisations. This article discusses the current and forthcoming European Union (EU) data protection regime with respect to the protection of student rights from the potential risk of outsourcing student data utilisation in Kindergarten-12th grade (K-12) educational systems. The article identifies what lessons can be drawn from recent developments in the United States (US) “student data affair”. These lessons can provide a new perspective for designing a balanced policy for regulating the shift in school’s power.
Extensión: 17 p.
DOI: 10.14763/2016.1.402
URI / Handle: https://hdl.handle.net/20.500.12381/324
Citación : Har Carmel, Yoni, Regulating 'Big Data Education' in Europe: Lessons Learned from the US (March 31, 2016). Internet Policy Review 5(1), March 2016. Available at SSRN: https://ssrn.com/abstract=2772755
Nivel de acceso : Acceso abierto
Licencia Creative Commons : Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional. (CC BY-NC-ND)
Aparece en las colecciones: Fundación Ceibal

Archivos en este ítem:
archivo Descripción Tamaño Formato  
SSRN-id2772755.pdf237.92 kBAdobe PDFDescargar

Las obras en REDI están protegidas por licencias Creative Commons.
Por más información sobre los términos de esta publicación, visita: Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional. (CC BY-NC-ND)