Título : Legal, Risk and Ethical Aspects of Analytics in Higher Education
Autor(es): Kay, David
Korn, Naomi
Oppenheim, Charles
Fecha de publicación : nov-2012
Tipo de documento: Artículo
Versión: Publicado
Publicado por : JISC Cetis (Centre for educational technology and interoperability standards)
Publicado en : Analytics series
Vol. 1
N° 6
Areas del conocimiento: Ciencias Sociales
Ciencias de la Educación
Líneas de investigación: Nuevas formas de conocer, aprender, enseñar y evaluar
Recursos y plataformas
Otro
Descriptores temáticos: Educación
Procesamiento de datos
Ética
Privacidad
Palabras clave del autor: Collection
Data processing
Learning analytics
Privacy
Resumen : The collection, processing and retention of data for analytical purposes has become commonplace in modern business, and consequently the associated legal considerations and ethical implications have also grown in importance. Who really owns this information? Who is ultimately responsible for maintaining it? What are the privacy issues and obligations? What practices pose ethical challenges? This paper in the CETIS Analytics series covers legal, ethical and related management issues surrounding analytics in the context of teaching, learning and research and their underlying business processes. It is based on current UK law, set in the context of publicly funded Further and Higher Education and their mission. With a primary focus on personal data, it considers the rights and expectations of the data subjects (students, researchers, employees) and the responsibilities of institutions, above campus services, suppliers and funders.
Extensión: 30 p.
ISSN : 2051-9214
URI / Handle: https://hdl.handle.net/20.500.12381/325
Citación : Kay, D., Korn, N., Oppenheim, C. (2012). Legal, Risk and Ethical Aspects of Analytics in Higher Education |. Cetis LLP publications, Vol 1(No 6). Website http://publications.cetis.org.uk/2012/500 (accessed November 30th, 2018).
Nivel de acceso : Acceso abierto
Licencia Creative Commons : Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional. (CC BY-NC-ND)
Aparece en las colecciones: Fundación Ceibal

Archivos en este ítem:
archivo Descripción Tamaño Formato  
Legal-Risk-and-Ethical-Aspects-of-Analytics-in-Higher-Education-Vol1-No6.pdf740.08 kBAdobe PDFDescargar

Las obras en REDI están protegidas por licencias Creative Commons.
Por más información sobre los términos de esta publicación, visita: Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional. (CC BY-NC-ND)