Título : Bridging the Gap Between Digital Skills and Employability for Vulnerable Populations
Autor(es): Lyons, Angela
Zucchetti, Alessia
Kass-Hanna, Josephine
Cobo, Cristóbal
Fecha de publicación : mar-2019
Tipo de documento: Documento de conferencia
Versión: Revisado
Publicado por : T-20 Japan 2019
Areas del conocimiento: Ciencias Sociales
Ciencias de la Educación
Líneas de investigación: Usos sociales de las TIC y cultura digital
Descriptores temáticos: Habilidades
Empleo
Diseño de políticas
Educación
Palabras clave del autor: Digital skills
Employability
Empleabilidad
Habilidades digitales
Resumen : While digital technologies are spreading rapidly, mismatches in desired digital skills between education and industry pose an ongoing challenge for the future of work. Some segments of the population are ill-prepared to fill jobs that will require at least a basic set of digital skills. With rapid technological advancement, traditional and emerging learning deficits can put them at greater socio-economic risk by exacerbating inequalities and unemployment. This brief provides recommendations to bridge the digital skills divide and foster the employability of those vulnerable populations, which can lead ultimately to larger macroeconomic outcomes such as poverty reduction, income growth, and economic empowerment.
URI / Handle: https://hdl.handle.net/20.500.12381/335
Citación : Lyons, Zucchetti, Kass-Hanna and Cobo. (2019). Bridging the Gap Between Digital Skills and Employability for Vulnerable Populations. T20 Japan 2019. Think 20.
Nivel de acceso : Acceso abierto
Licencia Creative Commons : Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional. (CC BY-NC-ND)
Aparece en las colecciones: Fundación Ceibal

Archivos en este ítem:
archivo  Descripción Tamaño Formato
t20-japan-tf7-9-bridging-gap-between-digital-skills-employability.pdfDescargar 462.74 kBAdobe PDF

Las obras en REDI están protegidas por licencias Creative Commons.
Por más información sobre los términos de esta publicación, visita: Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional. (CC BY-NC-ND)