Título : | Bridging the Gap Between Digital Skills and Employability for Vulnerable Populations |
Autor(es): | Lyons, Angela Zucchetti, Alessia Kass-Hanna, Josephine Cobo, Cristóbal |
Fecha de publicación : | mar-2019 |
Tipo de documento: | Documento de conferencia |
Versión: | Revisado |
Publicado por : | T-20 Japan 2019 |
Areas del conocimiento: | Ciencias Sociales Ciencias de la Educación |
Líneas de investigación: | Usos sociales de las TIC y cultura digital |
Descriptores temáticos: | Habilidades Empleo Diseño de políticas Educación |
Palabras clave del autor: | Digital skills Employability Empleabilidad Habilidades digitales |
Resumen : | While digital technologies are spreading rapidly, mismatches in desired digital skills between education and industry pose an ongoing challenge for the future of work. Some segments of the population are ill-prepared to fill jobs that will require at least a basic set of digital skills. With rapid technological advancement, traditional and emerging learning deficits can put them at greater socio-economic risk by exacerbating inequalities and unemployment. This brief provides recommendations to bridge the digital skills divide and foster the employability of those vulnerable populations, which can lead ultimately to larger macroeconomic outcomes such as poverty reduction, income growth, and economic empowerment. |
URI / Handle: | https://hdl.handle.net/20.500.12381/335 |
Citación : | Lyons, Zucchetti, Kass-Hanna and Cobo. (2019). Bridging the Gap Between Digital Skills and Employability for Vulnerable Populations. T20 Japan 2019. Think 20. |
Nivel de acceso : | Acceso abierto |
Licencia Creative Commons : | Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional. (CC BY-NC-ND) |
Aparece en las colecciones: | Fundación Ceibal |
Archivos en este ítem:
archivo | Descripción | Tamaño | Formato | ||
---|---|---|---|---|---|
t20-japan-tf7-9-bridging-gap-between-digital-skills-employability.pdf | Descargar | 462.74 kB | Adobe PDF |
Las obras en REDI están protegidas por licencias Creative Commons.
Por más información sobre los términos de esta publicación, visita:
Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional. (CC BY-NC-ND)