| Título : | A Congruence-based Approach to Active Automata Learning from Neural Language Models |
| Autor(es) : | Mayr, Franz Yovine, Sergio Carrasco, Matías Pan, Federico Vilensky, Federico |
| Fecha de publicación : | jul-2023 |
| Tipo de publicación: | Documento de conferencia |
| Versión: | Publicado |
| Publicado en: | International Conference on Grammatical Inference. Rabat, Morocco. 2023 |
| Areas del conocimiento : | Ciencias Naturales y Exactas Ciencias de la Computación e Información Ciencias de la Computación |
| Otros descriptores : | Artificial intelligence Active learning Neural language models |
| Resumen : | The paper proposes an approach for probably approximately correct active learning of probabilistic automata (PDFA) from neural language models. It is based on a congruence over strings which is parameterized by an equivalence relation over probability distribu- tions. The learning algorithm is implemented using a tree data structure of arbitrary (possibly unbounded) degree. The implementation is evaluated with several equivalences on LSTM and Transformer-based neural language models from different application do- mains. |
| URI / Handle: | https://hdl.handle.net/20.500.12381/3419 |
| Recursos relacionados en REDI: | https://hdl.handle.net/20.500.12381/3417 https://hdl.handle.net/20.500.12381/3418 https://hdl.handle.net/20.500.12381/3420 |
| Otros recursos relacionados: | https://proceedings.mlr.press/v217/mayr23a/mayr23a.pdf |
| ISSN: | 2640-3498 |
| Institución responsable del proyecto: | Universidad ORT Uruguay. Facultad de Ingeniería. |
| Financiadores: | Agencia Nacional de Investigación e Innovación |
| Identificador ANII: | IA_1_2022_1_173516 |
| Nivel de Acceso: | Acceso abierto |
| Licencia CC: | Reconocimiento 4.0 Internacional. (CC BY) |
| Aparece en las colecciones: | Publicaciones de ANII |
Archivos en este ítem:
| archivo | Descripción | Tamaño | Formato | ||
|---|---|---|---|---|---|
| mayr23a.pdf | Descargar | 364.97 kB | Adobe PDF |
Las obras en REDI están protegidas por licencias Creative Commons.
Por más información sobre los términos de esta publicación, visita:
Reconocimiento 4.0 Internacional. (CC BY)
