Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.rights.licenseReconocimiento-CompartirIgual 4.0 Internacional. (CC BY-SA)-
dc.contributor.authorLarrosa, Manuel; Wives, Leandro; Rodés, Virginia Rodéses
dc.date.accessioned2024-02-22T14:31:27Z-
dc.date.available2024-02-22T14:31:27Z-
dc.date.issued2023-12-11-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12381/3427-
dc.description.abstractThis article aims to deepen the analysis of gamification strategies as an appropriate method to offer feedback in the form of formative assessment for elementary school students (K-12). Although gamification strategies have been crucial in the last decade, studies do not discriminate between game elements, such as leaderboards, levels, rankings, etc. For this reason, this study focuses specifically on one of them: awarding badges to learn more about effects. Beyond its potential, incorporating these practices also supposes a significant challenge: the need for evaluation that formal education systems demand. Based on these topics, a systematic review of the literature covering the period of 2011 to 2020 is proposed, specifically delving into the link between gamification strategies in formal education environments and the implementation of formative assessment techniques through gamification by badges.es
dc.description.sponsorshipUniversidad Federal de Rio Grande do Sul, Universidad de la República, ANII, Fundación Ceibales
dc.description.tableofcontents1. Introduction 2. Systematic study procedure 3. Objective and research questions 4. Selection criteria 5. Search engines and keywords 6. Results 7. Discussion 8. Conclusionses
dc.format.extent12 p.es
dc.language.isoenges
dc.publisherXII Congresso Brasileiro de Informática na Educação (CBIE 2023)es
dc.rightsAcceso abierto*
dc.subjectGamificationes
dc.subjectBadges-
dc.subjectFormative assessment-
dc.subjectMotivation-
dc.titleGamification strategies as formative assessment methods. A systematic reviewes
dc.typeDocumento de conferenciaes
dc.subject.aniiCiencias Sociales-
dc.subject.aniiCiencias de la Educación-
dc.identifier.aniiFSED_2_2021_1_170206es
dc.type.versionPublicadoes
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.5753/sbie.2023.235052-
dc.ceibal.researchlineInnovación en la enseñanza y el aprendizajees
dc.ceibal.researchtemaPropuestas de dinámicas de aprendizaje con abordajes innovadores en la relación docente, estudiantes y recursos digitaleses
dc.subject.ceibalAprendizajees
dc.subject.ceibalInnovación educativaes
Aparece en las colecciones: Fundación Ceibal

Archivos en este ítem:
archivo  Descripción Tamaño Formato
GSAFAM - publicación CBIE.pdfDescargar GSAFAM - publicación CBIE513.13 kBAdobe PDF

Las obras en REDI están protegidas por licencias Creative Commons.
Por más información sobre los términos de esta publicación, visita: Reconocimiento-CompartirIgual 4.0 Internacional. (CC BY-SA)