Título : The explanations of physics teacher in classes with remote laboratories.
Autor(es): Idoyaga, I.
Arguedas-Matarrita, C.
Varela Belloso, G.
Lorenzo, M. G.
Fecha de publicación : 10-abr-2023
Tipo de documento: Reporte técnico
Versión: Aceptado
Publicado por : European Science Education Research Association (SERA)
Publicado en : https://www.esera2023.net/
Areas del conocimiento: Ciencias Sociales
Ciencias de la Educación
Líneas de investigación: Innovación en la enseñanza y el aprendizaje
Temas de investigación: Aprendizaje a distancia mediado por tecnologías digitales
Descriptores temáticos: Aprendizaje
Aprendizaje virtual
Palabras clave del autor: Remote experimentation
Physics education
Resumen : This paper presents a qualitative descriptive study on the explanations of three university physics’ teachers in kinematics classes with remote labs. Real experimental activities can be carried out remotely using these devices. Methodology included non-participant observation, audio recordings and transcriptions of classes that implemented a remote lab. The transcriptions of classes were analysed using Content Analysis and pre-constructed dimensions and categories. The results showed that teachers used guided strategies, recognized the ease of use of remote laboratories and their versatility to teach concepts and procedures, and understood them as a replacement for the hands-on labs. This work constitutes a contribution to the study of remote experimentation in science education, introducing the particular perspective of the teacher as an important user of this type of device because they determine the mode of remote labs inclusion in the educational proposals.
Extensión: 3 p.
Tabla de contenido : Introduction Methodology Results Conclusion Acknowledgements References
URI / Handle: https://hdl.handle.net/20.500.12381/3442
Agencias / Instituciones financiadoras : ANII y Fundación Ceibal
Identificador ANII : FSED_2_2020_1_163647
Nivel de acceso : Acceso abierto
Licencia Creative Commons : Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional. (CC BY-NC-SA)
Aparece en las colecciones: Fundación Ceibal

Archivos en este ítem:
archivo Descripción Tamaño Formato  
THE EXPLANATIONS OF PHYSICS TEACHERS .pdf109.67 kBAdobe PDFDescargar

Las obras en REDI están protegidas por licencias Creative Commons.
Por más información sobre los términos de esta publicación, visita: Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional. (CC BY-NC-SA)