Título : Computers and students’ achievement: An analysis of the One Laptop per Child program in Catalonia
Autor(es): Mora, Toni
Escardíbul, Josep-Oriol
Di Pietro, Giorgio
Fecha de publicación : 6-oct-2018
Tipo de documento: Artículo
Versión: Publicado
Publicado por : ELSEVIER International Journal of Educational Research
Publicado en : International Journal of Educational Research
92
Areas del conocimiento: Ciencias Sociales
Ciencias de la Educación
Líneas de investigación: Logros ampliados en el aprendizaje
Descriptores temáticos: Educación
Tecnología
Palabras clave del autor: Student performance
Education policy
OLPC
Secondary education
Resumen : We analyse the impact of a One Laptop per Child program introduced by the Catalan government on student achievement. Using longitudinal population data for students in secondary education during the period 2009–2016, our identification strategy exploits variations across cohorts within schools. Although participation into the program was not random, we control for a number of school characteristics that influenced school participation. The empirical results consistently indicate that this program had a negative impact on student performance in Catalan, Spanish, English and mathematics. Test scores fell by 0.20–0.22 standardised points, which represent 3.8–6.2% of the average test score. This negative effect was stronger among boys than it was among girls (differences ranging from 10% to 42%).
Extensión: pp. 145-157.
URI / Handle: https://hdl.handle.net/20.500.12381/358
Citación : Mora, T., Escardíbul, J., Pietro, G. D. (2018). Computers and students’ achievement: An analysis of the One Laptop per Child program in Catalonia. International Journal of Educational Research, 92, 145-157. doi:10.1016/j.ijer.2018.09.013
Nivel de acceso : Acceso abierto
Licencia Creative Commons : Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional. (CC BY-NC-ND)
Aparece en las colecciones: Fundación Ceibal

Archivos en este ítem:
archivo Descripción Tamaño Formato  
1-s2.0-S0883035518311376-main (1).pdf967.98 kBAdobe PDFDescargar

Las obras en REDI están protegidas por licencias Creative Commons.
Por más información sobre los términos de esta publicación, visita: Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional. (CC BY-NC-ND)