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dc.rights.licenseReconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional. (CC BY-NC-ND)-
dc.contributor.authorAbeldaño, Rominaes
dc.contributor.authorBakala, Ewelinaes
dc.contributor.authorHitta, Santiagoes
dc.contributor.authorPires, Ana Cristinaes
dc.date.accessioned2024-10-22T14:32:25Z-
dc.date.available2024-10-22T14:32:25Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12381/3663-
dc.description.abstractThe relevance of computational thinking (CT) in early education is globally recognized, with Uruguay already incorporating it into kindergarten curricula. However, there is a notable disconnect: existing CT tools, primarily devised for small home groups, fall short in larger classroom settings. To bridge this gap, we developed Robotito VPL – an innovative, free, open-source application tailored to teachers with no programming background. Robotito VPL enables teachers to guide young children in CT learning with Robotito, a robot that engages with its surroundings, supporting a playful, hands-on learning experience for children. This paper presents the results of two usability evaluations with seven teachers. We then translated the outcomes of these evaluations into valuable lessons learned and specific design requirements.es
dc.description.sponsorshipAgencia Nacional de Investigación e Innovaciónes
dc.language.isoenges
dc.rightsAcceso abierto*
dc.source23rd Annual ACM Interaction Design and Children Conference. Delf, Junio 2024.es
dc.subjectUsabilityes
dc.subjectEducatorses
dc.subjectMobile applicationes
dc.subjectEducational roboticses
dc.title"This is like a toy, it already got me": Results of Two Usability Studies of Robotito VPL App with Teacherses
dc.typeDocumento de conferenciaes
dc.subject.aniiCiencias Naturales y Exactas-
dc.subject.aniiCiencias de la Computación e Información-
dc.subject.aniiIngeniería y Tecnología-
dc.subject.aniiIngeniería Eléctrica, Ingeniería Electrónica e Ingeniería de la Información-
dc.subject.aniiControl Automático y Robótica-
dc.subject.aniiCiencias de la Computación-
dc.identifier.aniiFSED_2_2021_1_16969es
dc.type.versionPublicadoes
dc.identifier.doihttps://dl.acm.org/doi/10.1145/3628516.3659418-
dc.anii.subjectcompleto//Ciencias Naturales y Exactas/Ciencias de la Computación e Información/Ciencias de la Computación e Informaciónes
dc.anii.subjectcompleto//Ingeniería y Tecnología/Ingeniería Eléctrica, Ingeniería Electrónica e Ingeniería de la Información/Control Automático y Robóticaes
dc.anii.subjectcompleto//Ciencias Naturales y Exactas/Ciencias de la Computación e Información/Ciencias de la Computaciónes
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