Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.rights.licenseReconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional. (CC BY-NC-ND)es
dc.contributor.authorDe Melo, Gioiaes
dc.contributor.authorMachado, Alinaes
dc.contributor.authorMiranda, Alfonsoes
dc.date.accessioned2017-01-26T18:39:35Z
dc.date.accessioned2020-10-28T19:26:02Z
dc.date.accessioned2021-09-07T18:48:33Z-
dc.date.available2017-01-26T18:39:35Z
dc.date.available2020-10-28T19:26:02Z
dc.date.available2021-09-07T18:48:33Z-
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12381/400-
dc.description.abstractWe present evidence on the impact on students´ math and reading scores of one of the largest deployments of a One Laptop Per Child program and the only one implemented at a national scale: Plan Ceibal in Uruguay. We have the exact date of laptop delivery for every student in the sample. This gives us the ability to use a continuous treatment, where days of exposure are used as a treatment intensity measure. We use a difference-in difference strategy including fixed effects at the individual level and identify the effect of the program net of potential heterogeneity in the rate schools located in Montevideo and the rest of Uruguay gain improvements on student’s achievement over time in the absence of the OLPC program. Our results suggest that in the first two years of its implementation the program had no effects on math and reading scores.es
dc.format.extent31 p.es
dc.language.isoenges
dc.rightsAcceso abiertoes
dc.sourceRevista el Trimestre Económico, Ciudad de México, Méxicoes
dc.subjectTechnologyes
dc.subjecteducationes
dc.subjectimpact evaluationes
dc.subjecttecnologíaes
dc.subjecteducaciónes
dc.subjectevaluación de impactoes
dc.titleThe Impact of a One Laptop per Child Program on Learning: Evidence from Uruguayes
dc.typeArtículoes
dc.subject.aniiCiencias Sociales-
dc.subject.aniiCiencias de la Educación-
dc.type.versionAceptadoes
dc.ceibal.researchlineUsos sociales de las TIC y cultura digitales
dc.ceibal.researchlineLogros ampliados en el aprendizajees
dc.subject.ceibalTecnología educativaes
dc.subject.ceibalEducación y tecnologíaes
dc.subject.ceibalEvaluaciónes
dc.subject.ceibalEvaluación educativaes
Aparece en las colecciones: Fundación Ceibal

Archivos en este ítem:
archivo Descripción Tamaño Formato  
The impact of a One Laptop per Child Program_final (3).pdf275.37 kBAdobe PDFDescargar

Las obras en REDI están protegidas por licencias Creative Commons.
Por más información sobre los términos de esta publicación, visita: Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional. (CC BY-NC-ND)