Título : | English Language Teaching in Uruguay |
Autor(es): | Kaiser, DJ |
Fecha de publicación : | 2017 |
Tipo de documento: | Artículo |
Versión: | Publicado |
Publicado por : | World Englishes Journal |
Publicado en : | World Englishes, 36(4), 744–759. https://doi.org/10.1111/weng.12261 Vol 4 Nº 36 |
Areas del conocimiento: | Ciencias Sociales Ciencias de la Educación |
Líneas de investigación: | Recursos y plataformas Nuevas formas de conocer, aprender, enseñar y evaluar |
Descriptores temáticos: | Experiencia docente Formación docente en inglés Enseñanza de idiomas |
Palabras clave del autor: | Ceibal in English English Language Teaching Uruguay Ceibal en inglés Enseñanza de inglés Uruguay |
Resumen : | Uruguay is quickly emerging as one of the most innovative countries in the field of English Language Teaching (ELT) by delivering thousands of lessons weekly in public schools via interactive videoconference in a project called Ceibal en Inglés. This article provides a comprehensive look at the history of ELT practices in Uruguay that both necessitated this bold approach and provided the infrastructure to implement it nationally. Special focus is paid to the public school system with historical changes in ELT and teacher preparation. This overview article discusses the many challenges faced in ‘democratizing’ English language instruction in Uruguay and the new practices, policies, and proposals that support this new national objective. |
Extensión: | 34p |
DOI: | https://doi.org/10.1111/weng.12261 |
URI / Handle: | https://hdl.handle.net/20.500.12381/407 |
Citación : | Kaiser, D. (2017). English language teaching in Uruguay. World Englishes, 36(4), 744–759. https://doi.org/10.1111/weng.12261 |
Nivel de acceso : | Acceso abierto |
Licencia Creative Commons : | Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional. (CC BY-NC-ND) |
Aparece en las colecciones: | Fundación Ceibal |
Archivos en este ítem:
archivo | Descripción | Tamaño | Formato | ||
---|---|---|---|---|---|
Kaiser (2017) ELT in Uruguay.pdf | Descargar | 249.06 kB | Adobe PDF |
Las obras en REDI están protegidas por licencias Creative Commons.
Por más información sobre los términos de esta publicación, visita:
Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional. (CC BY-NC-ND)