Título : The Impact of a Mathematics Computer-Assisted Learning Platform on Students’ Mathematics Test Scores
Autor(es): Perera, Marcelo
Aboal, Diego
Fecha de publicación : ene-2018
Tipo de documento: Reporte técnico
Versión: Enviado
Publicado por : CINVE (Centro de Investigaciones Económicas)
Areas del conocimiento: Ciencias Sociales
Ciencias de la Educación
Líneas de investigación: Recursos y plataformas
Descriptores temáticos: Matemáticas
Sistemas de información y comunicación
Evaluación
Palabras clave del autor: Evaluation of CAL systems
Mathematics
Uruguay
Evaluación de sistemas CAL
Matemáticas
Uruguay
Resumen : Since 2013, the Uruguayan educational system has been using an online adaptive learning tool for mathematics: The Mathematics Adaptive Platform (PAM for its Spanish acronym). PAM’s content has been adapted to the national curriculum and it is a tool that - based on an analysis of students' experiences - offers personalized feedback according to each student's skill level. The use of PAM has been spreading throughout the education system. By 2016, approximately half of all students in 3rd through 6th grades of primary education had used the platform. The purpose of this study is to identify the effect of the use of PAM on the test score gain in mathematics based on longitudinal data from a sample of students in primary education. The results show a positive effect of 0.2 standard deviations on mathematics test scores. Results also show that the impact of PAM increases as the socioeconomic status of students decreases. There is no heterogeneous impact by gender. This is the first evidence at a country-wide level of the impact of a pedagogical tool of this type.
Extensión: 24p.
URI / Handle: https://hdl.handle.net/20.500.12381/415
Citación : Perera, M; Aboal, D. (2018). The Impact of a Mathematics Computer-Assisted Learning Platform on Students’ Mathematics Test Scores.
Nivel de acceso : Acceso abierto
Licencia Creative Commons : Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional. (CC BY-NC-ND)
Aparece en las colecciones: Fundación Ceibal

Archivos en este ítem:
archivo Descripción Tamaño Formato  
Impact Evaluation of PAM on Learning.pdf402.29 kBAdobe PDFDescargar

Las obras en REDI están protegidas por licencias Creative Commons.
Por más información sobre los términos de esta publicación, visita: Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional. (CC BY-NC-ND)