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Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.rights.licenseReconocimiento 4.0 Internacional. (CC BY)es
dc.contributor.authorFerragut, Andreses
dc.contributor.authorNarbondo, Lucases
dc.contributor.authorPaganini, Fernandoes
dc.date.accessioned2021-10-15T13:53:05Z-
dc.date.available2021-10-15T13:53:05Z-
dc.date.issued2021-11-09-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12381/470-
dc.description.abstractIn an EV charging facility, with multiple vehicles requesting charge simultaneously, scheduling becomes crucial to provide adequate service under vehicle sojourn time constraints. However, these departure times may not be known accurately, and typical policies such as Earliest-Deadline- First or Least-Laxity-First are affected by this uncertainty in information. In this paper, we analyze the performance of these policies under uncertain deadlines, using a mean- field approach. We characterize the deviation in individual attained service as a function of the uncertainty. Since incentives appear to under-report deadlines in order to be prioritized, we analyze a simple modification of the policies to enforce incentive compatibility. Simulation experiments are carried out with a practical data set.es
dc.description.sponsorshipAgencia Nacional de Investigación e Innovaciónes
dc.language.isoenges
dc.publisherACMes
dc.rightsAcceso abiertoes
dc.sourceACM Performance Evaluation Reviewes
dc.subjectVehiculos Electricos.es
dc.titleScheduling EV charging with uncertain departure timeses
dc.typeArtículoes
dc.subject.aniiIngeniería y Tecnología
dc.subject.aniiIngeniería Eléctrica, Ingeniería Electrónica e Ingeniería de la Información
dc.identifier.aniiFSE_1_2018_1_153050es
dc.type.versionAceptadoes
dc.anii.institucionresponsableUniversidad ORT Uruguayes
dc.anii.subjectcompleto//Ingeniería y Tecnología/Ingeniería Eléctrica, Ingeniería Electrónica e Ingeniería de la Información/Ingeniería Eléctrica, Ingeniería Electrónica e Ingeniería de la Informaciónes
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