Título : Redesigning education landscapes for the future of work: third-space literacies and alternative learning models
Autor(es): Cobo, Cristóbal
Zucchetti, Alessia
Rivas, Axel
Fecha de publicación : 2018
Tipo de documento: Libro
Versión: Publicado
Publicado por : T20 Argentina 2018. Think 20
Areas del conocimiento: Ciencias Sociales
Ciencias de la Educación
Líneas de investigación: Nuevas formas de conocer, aprender, enseñar y evaluar
Descriptores temáticos: Ocupaciones
Educación
Mercado laboral
Palabras clave del autor: Work
Education
Digital Age
Trabajo
Educación
Era digital
Resumen : Technology-driven transformations are redefining the role of education, the value of knowledge and skills. Non-formal learning, third-space literacies and alternative mechanisms for certification are emerging throughout the world, aiming to prepare youth for entering the job market. If non-formal mechanisms continue to expand, the role of the State, other actors and the G20 in education also need to be reassessed. This includes dimensions such as regional and global articulation, regulation, certification of non-formal education, among others. The scope of the policy brief is to provide recommendations to bridge the gap between schooling, learning and employability at a global scale.
Extensión: 12p.
URI / Handle: https://hdl.handle.net/20.500.12381/321
Citación : Cobo, C; Zucchetti, A; Rivas, A. (2018). Redesigning education landscapes for the future of work: third-space literacies and alternative learning models.T20 Argentina 2018. Think 20
Agencias / Instituciones financiadoras : Consejo Argentino para las Relaciones Internacionales (CARI), CIPPEC
Nivel de acceso : Acceso abierto
Licencia Creative Commons : Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional. (CC BY-NC-ND)
Aparece en las colecciones: Fundación Ceibal

Las obras en REDI están protegidas por licencias Creative Commons.
Por más información sobre los términos de esta publicación, visita: Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional. (CC BY-NC-ND)