Título : | Redesigning education landscapes for the future of work: third-space literacies and alternative learning models |
Autor(es): | Cobo, Cristóbal Zucchetti, Alessia Rivas, Axel |
Fecha de publicación : | 2018 |
Tipo de documento: | Libro |
Versión: | Publicado |
Publicado por : | T20 Argentina 2018. Think 20 |
Areas del conocimiento: | Ciencias Sociales Ciencias de la Educación |
Líneas de investigación: | Nuevas formas de conocer, aprender, enseñar y evaluar |
Descriptores temáticos: | Ocupaciones Educación Mercado laboral |
Palabras clave del autor: | Work Education Digital Age Trabajo Educación Era digital |
Resumen : | Technology-driven transformations are redefining the role of education, the value of knowledge and skills. Non-formal learning, third-space literacies and alternative mechanisms for certification are emerging throughout the world, aiming to prepare youth for entering the job market. If non-formal mechanisms continue to expand, the role of the State, other actors and the G20 in education also need to be reassessed. This includes dimensions such as regional and global articulation, regulation, certification of non-formal education, among others. The scope of the policy brief is to provide recommendations to bridge the gap between schooling, learning and employability at a global scale. |
Extensión: | 12p. |
URI / Handle: | https://hdl.handle.net/20.500.12381/321 |
Citación : | Cobo, C; Zucchetti, A; Rivas, A. (2018). Redesigning education landscapes for the future of work: third-space literacies and alternative learning models.T20 Argentina 2018. Think 20 |
Agencias / Instituciones financiadoras : | Consejo Argentino para las Relaciones Internacionales (CARI), CIPPEC |
Nivel de acceso : | Acceso abierto |
Licencia Creative Commons : | Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional. (CC BY-NC-ND) |
Aparece en las colecciones: | Fundación Ceibal |
Archivos en este ítem:
archivo | Descripción | Tamaño | Formato | ||
---|---|---|---|---|---|
Policy-Brief_Redesigning-education-landscapes-for-the-future-of-work-third-space-literacies-and-alternative-learning-models-FINAL.pdf | Descargar | 298.49 kB | Adobe PDF |
Las obras en REDI están protegidas por licencias Creative Commons.
Por más información sobre los términos de esta publicación, visita:
Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional. (CC BY-NC-ND)