Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.rights.licenseReconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional. (CC BY-NC)es
dc.contributor.authorLiberman, Tamaraes
dc.contributor.authorBidegain, Martínes
dc.contributor.authorBerriel, Andreaes
dc.contributor.authorLópez, Franciscoes
dc.contributor.authorIbarra, Alexanderes
dc.contributor.authorPisani, Mikaelaes
dc.contributor.authorPolero, Soles
dc.contributor.authorBrito, Gonzaloes
dc.contributor.authorPereira, Ana Carolinaes
dc.contributor.authorLópez, Silvanaes
dc.contributor.authorCastelló, Maríaes
dc.date.accessioned2023-05-08T15:26:23Z-
dc.date.available2023-12-31T03:05:11Z-
dc.date.issued2023-05-04-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12381/3220-
dc.description.abstractThis research base includes: 1) self-reported data from the following tests: i) Five-facet Mindfulness Questionnaire (FFMQ; Baer et al, 2006; Cebolla et al., 2012; Quintana et al., 2017), ii) Scale self-pity (SCS; Neff, 2003a; García-Campayo, 2014); iii) Interpersonal Reactivity Index (IRI; Davis, 1980, 1983; Fernández et al., 2011), iv) Perceived Stress Scale (PSS; Cohen et al., 1983; Tapia et al., 2007); and v) World Health Organization-5 Well-being Index (WHO-5; World Health Organization, 1998; Topp et al., 2015). 2) data from the in-person pain empathy task, according to Baez et al. (2017). These data were collected within the framework of a research project whose objectives were to evaluate the effects of virtual training in conscious self-compassion (MSC) on mindfulness, self-compassion, stress, well-being, and empathy in Uruguayan primary school teachers. For this, a quasi-experimental, longitudinal study was carried out. The volunteer teachers were randomly assigned to virtual nine-week MSC or Kundalini Yoga (KY; active control) trainings. They completed self-reports and performed the pain empathy task (PTT) before, after training, and at follow-up (3 months).es
dc.description.sponsorshipAgencia Nacional de Investigación e Innovaciónes
dc.description.sponsorshipPrograma para el Desarrollo de las Ciencias Básicases
dc.language.isoenges
dc.rightsAcceso abierto*
dc.subjectMindfulnesses
dc.subjectSelf-compassiones
dc.subjectTeacheres
dc.subjectEmpathyes
dc.subjectStresses
dc.subjectWell-Beinges
dc.titleEffects of MSC on Psychometric tests and an Empathy for pain task in Uruguayan teachers.es
dc.typeConjunto de datoses
dc.subject.aniiCiencias Médicas y de la Salud-
dc.subject.aniiMedicina Básica-
dc.subject.aniiNeurociencias-
dc.subject.aniiCiencias Sociales-
dc.subject.aniiPsicología-
dc.subject.aniiCiencias de la Educación-
dc.subject.aniiEducación General-
dc.identifier.aniiFSED_3_2019_1_157921es
dc.anii.institucionresponsableInstituto de Investigaciones Biológicas Clemente Establees
dc.anii.institucionresponsableUniversidad Católica del Uruguayes
dc.anii.institucionresponsableConsejo de Formación en Educaciónes
dc.rights.embargoterm2023-12-31es
dc.rights.embargoterm2023-12-31es
dc.rights.embargoterm2023-12-31es
dc.rights.embargoterm2023-12-31es
dc.rights.embargoterm2023-12-31es
dc.anii.subjectcompleto//Ciencias Médicas y de la Salud/Medicina Básica/Neurocienciases
dc.anii.subjectcompleto//Ciencias Sociales/Psicología/Psicologíaes
dc.anii.subjectcompleto//Ciencias Sociales/Ciencias de la Educación/Educación Generales
Aparece en las colecciones: Instituto de Investigaciones Biológicas Clemente Estable

Archivos en este ítem:
archivo Descripción Tamaño Formato  
Data Base Psychometric tests.odsThis file includes data of an Empathy for Pain Task according to Baez et al. (2017).22.3 kBOpenDocument SpreadsheetDescargar
Data Base Psychometric tests.odsThis file includes data of an Empathy for Pain Task according to Baez et al. (2017).22.3 kBOpenDocument SpreadsheetDescargar

Las obras en REDI están protegidas por licencias Creative Commons.
Por más información sobre los términos de esta publicación, visita: Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional. (CC BY-NC)