Título : | Effects of MSC on Psychometric tests and an Empathy for pain task in Uruguayan teachers. |
Autor(es) : | Liberman, Tamara Bidegain, Martín Berriel, Andrea López, Francisco Ibarra, Alexander Pisani, Mikaela Polero, Sol Brito, Gonzalo Pereira, Ana Carolina López, Silvana Castelló, María |
Fecha de publicación : | 4-may-2023 |
Tipo de publicación: | Conjunto de datos |
Areas del conocimiento : | Ciencias Médicas y de la Salud Medicina Básica Neurociencias Ciencias Sociales Psicología Ciencias de la Educación Educación General |
Otros descriptores : | Mindfulness Self-compassion Teacher Empathy Stress Well-Being |
Resumen : | This research base includes: 1) self-reported data from the following tests: i) Five-facet Mindfulness Questionnaire (FFMQ; Baer et al, 2006; Cebolla et al., 2012; Quintana et al., 2017), ii) Scale self-pity (SCS; Neff, 2003a; García-Campayo, 2014); iii) Interpersonal Reactivity Index (IRI; Davis, 1980, 1983; Fernández et al., 2011), iv) Perceived Stress Scale (PSS; Cohen et al., 1983; Tapia et al., 2007); and v) World Health Organization-5 Well-being Index (WHO-5; World Health Organization, 1998; Topp et al., 2015). 2) data from the in-person pain empathy task, according to Baez et al. (2017). These data were collected within the framework of a research project whose objectives were to evaluate the effects of virtual training in conscious self-compassion (MSC) on mindfulness, self-compassion, stress, well-being, and empathy in Uruguayan primary school teachers. For this, a quasi-experimental, longitudinal study was carried out. The volunteer teachers were randomly assigned to virtual nine-week MSC or Kundalini Yoga (KY; active control) trainings. They completed self-reports and performed the pain empathy task (PTT) before, after training, and at follow-up (3 months). |
URI / Handle: | https://hdl.handle.net/20.500.12381/3220 |
Institución responsable del proyecto: | Instituto de Investigaciones Biológicas Clemente Estable Universidad Católica del Uruguay Consejo de Formación en Educación |
Financiadores: | Agencia Nacional de Investigación e Innovación Programa para el Desarrollo de las Ciencias Básicas |
Identificador ANII: | FSED_3_2019_1_157921 |
Nivel de Acceso: | Acceso abierto |
Licencia CC: | Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional. (CC BY-NC) |
Aparece en las colecciones: | Instituto de Investigaciones Biológicas Clemente Estable |
Archivos en este ítem:
archivo | Descripción | Tamaño | Formato | ||
---|---|---|---|---|---|
Data Base Psychometric tests.ods | Descargar | This file includes data of an Empathy for Pain Task according to Baez et al. (2017). | 22.3 kB | OpenDocument Spreadsheet | |
Data Base Psychometric tests.ods | Descargar | This file includes data of an Empathy for Pain Task according to Baez et al. (2017). | 22.3 kB | OpenDocument Spreadsheet |
Las obras en REDI están protegidas por licencias Creative Commons.
Por más información sobre los términos de esta publicación, visita:
Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional. (CC BY-NC)