Título : Effects of MSC on Psychometric tests and an Empathy for pain task in Uruguayan teachers.
Autor(es) : Liberman, Tamara
Bidegain, Martín
Berriel, Andrea
López, Francisco
Ibarra, Alexander
Pisani, Mikaela
Polero, Sol
Brito, Gonzalo
Pereira, Ana Carolina
López, Silvana
Castelló, María
Fecha de publicación : 4-may-2023
Tipo de publicación: Conjunto de datos
Areas del conocimiento : Ciencias Médicas y de la Salud
Medicina Básica
Neurociencias
Ciencias Sociales
Psicología
Ciencias de la Educación
Educación General
Otros descriptores : Mindfulness
Self-compassion
Teacher
Empathy
Stress
Well-Being
Resumen : This research base includes: 1) self-reported data from the following tests: i) Five-facet Mindfulness Questionnaire (FFMQ; Baer et al, 2006; Cebolla et al., 2012; Quintana et al., 2017), ii) Scale self-pity (SCS; Neff, 2003a; García-Campayo, 2014); iii) Interpersonal Reactivity Index (IRI; Davis, 1980, 1983; Fernández et al., 2011), iv) Perceived Stress Scale (PSS; Cohen et al., 1983; Tapia et al., 2007); and v) World Health Organization-5 Well-being Index (WHO-5; World Health Organization, 1998; Topp et al., 2015). 2) data from the in-person pain empathy task, according to Baez et al. (2017). These data were collected within the framework of a research project whose objectives were to evaluate the effects of virtual training in conscious self-compassion (MSC) on mindfulness, self-compassion, stress, well-being, and empathy in Uruguayan primary school teachers. For this, a quasi-experimental, longitudinal study was carried out. The volunteer teachers were randomly assigned to virtual nine-week MSC or Kundalini Yoga (KY; active control) trainings. They completed self-reports and performed the pain empathy task (PTT) before, after training, and at follow-up (3 months).
URI / Handle: https://hdl.handle.net/20.500.12381/3220
Institución responsable del proyecto: Instituto de Investigaciones Biológicas Clemente Estable
Universidad Católica del Uruguay
Consejo de Formación en Educación
Financiadores: Agencia Nacional de Investigación e Innovación
Programa para el Desarrollo de las Ciencias Básicas
Identificador ANII: FSED_3_2019_1_157921
Nivel de Acceso: Acceso abierto
Licencia CC: Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional. (CC BY-NC)
Aparece en las colecciones: Instituto de Investigaciones Biológicas Clemente Estable

Archivos en este ítem:
archivo  Descripción Tamaño Formato
Data Base Psychometric tests.odsDescargar This file includes data of an Empathy for Pain Task according to Baez et al. (2017).22.3 kBOpenDocument Spreadsheet
Data Base Psychometric tests.odsDescargar This file includes data of an Empathy for Pain Task according to Baez et al. (2017).22.3 kBOpenDocument Spreadsheet

Las obras en REDI están protegidas por licencias Creative Commons.
Por más información sobre los términos de esta publicación, visita: Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional. (CC BY-NC)