Título : Leaving No One Behind: Measuring the Multidimensionality of Digital Literacy in the Age of AI and other Transformative Technologies
Autor(es): Lyons, Angela
Kass-Hanna, Josephine
Zucchetti, Alessia
Cobo, Cristóbal
Fecha de publicación : mar-2019
Tipo de documento: Documento de conferencia
Versión: Revisado
Publicado por : T-20 Japan 2019
Areas del conocimiento: Ciencias Sociales
Ciencias de la Educación
Líneas de investigación: Usos sociales de las TIC y cultura digital
Descriptores temáticos: Habilidades
Tecnología
Alfabetización
Educación
Palabras clave del autor: Digital skills
Work
Habilidades digitales
Trabajo
Resumen : To ensure that no one is left behind in today’s fast-changing world driven by technological advancement, it is critical for global citizens of all ages and socioeconomic backgrounds to have a set of digital skills to live, work, learn, and participate in modern society. This brief emphasizes the need for a holistic framework encompassing technical and socioemotional dimensions to formulate 21st century skills targets and pave the way for tangible outcomes in the workplace and beyond. Standardized assessment tools are essential to consistently measure digital literacy, identify gaps and track progress towards narrowing them, especially for the most vulnerable populations.
Extensión: 17 p.
URI / Handle: https://hdl.handle.net/20.500.12381/332
Citación : Lyons, Kass-Hanna, Zucchetti & Cobo, C. (2019). Leaving No One Behind: Measuring the Multidimensionality of Digital Literacy in the Age of AI and other Transformative Technologies.
Nivel de acceso : Acceso abierto
Licencia Creative Commons : Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional. (CC BY-NC-ND)
Aparece en las colecciones: Fundación Ceibal

Archivos en este ítem:
archivo Descripción Tamaño Formato  
t20-japan-tf7-10-multidimensionality-digital-literacy.pdf377.19 kBAdobe PDFDescargar

Las obras en REDI están protegidas por licencias Creative Commons.
Por más información sobre los términos de esta publicación, visita: Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional. (CC BY-NC-ND)