Título : | Leaving No One Behind: Measuring the Multidimensionality of Digital Literacy in the Age of AI and other Transformative Technologies |
Autor(es): | Lyons, Angela Kass-Hanna, Josephine Zucchetti, Alessia Cobo, Cristóbal |
Fecha de publicación : | mar-2019 |
Tipo de documento: | Documento de conferencia |
Versión: | Revisado |
Publicado por : | T-20 Japan 2019 |
Areas del conocimiento: | Ciencias Sociales Ciencias de la Educación |
Líneas de investigación: | Usos sociales de las TIC y cultura digital |
Descriptores temáticos: | Habilidades Tecnología Alfabetización Educación |
Palabras clave del autor: | Digital skills Work Habilidades digitales Trabajo |
Resumen : | To ensure that no one is left behind in today’s fast-changing world driven by technological advancement, it is critical for global citizens of all ages and socioeconomic backgrounds to have a set of digital skills to live, work, learn, and participate in modern society. This brief emphasizes the need for a holistic framework encompassing technical and socioemotional dimensions to formulate 21st century skills targets and pave the way for tangible outcomes in the workplace and beyond. Standardized assessment tools are essential to consistently measure digital literacy, identify gaps and track progress towards narrowing them, especially for the most vulnerable populations. |
Extensión: | 17 p. |
URI / Handle: | https://hdl.handle.net/20.500.12381/332 |
Citación : | Lyons, Kass-Hanna, Zucchetti & Cobo, C. (2019). Leaving No One Behind: Measuring the Multidimensionality of Digital Literacy in the Age of AI and other Transformative Technologies. |
Nivel de acceso : | Acceso abierto |
Licencia Creative Commons : | Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional. (CC BY-NC-ND) |
Aparece en las colecciones: | Fundación Ceibal |
Archivos en este ítem:
archivo | Descripción | Tamaño | Formato | ||
---|---|---|---|---|---|
t20-japan-tf7-10-multidimensionality-digital-literacy.pdf | Descargar | 377.19 kB | Adobe PDF |
Las obras en REDI están protegidas por licencias Creative Commons.
Por más información sobre los términos de esta publicación, visita:
Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional. (CC BY-NC-ND)