Título : The Experimental Activities during the COVID-19 pandemic. The teachers’ perspective
Autor(es): Idoyaga, Ignacio
Moya, Cesar Nahuel
Medina, Gabriel
Granchetti, Hugo
Lorenzo, Maria Gabriela
Fecha de publicación : 15-jun-2022
Tipo de documento: Documento de conferencia
Versión: Publicado
Publicado en : XX IOSTE International Symposium 2022
Areas del conocimiento: Ciencias Sociales
Ciencias de la Educación
Palabras clave del autor: Experimental activities
Remote laboratory
Science education
Resumen : An exploratory and descriptive research with a quantitative approach was carried out in order to describe the situation of the experimental activities during the COVID-19 pandemic. It considered the teachers’ point of view. 450 Physic, Chemistry and Biology teachers of Secondary level, University and Teacher Education, voluntarily participated in an online survey in June of 2021. The outcomes of three questions about frequency, relevance and type of experimental activities in emergency remote teaching settings are discussed here. Although the teachers stated the high relevance of these activities, the frequency of them in their classes was around 23%. The predominant types were the home-made (53%) and the video or stream (51%). These results show the extreme necessity to develop new theoretical and methodological models to support the experimental activities in educative settings mediated by technologies.
Relacionado con : https://proceedings.science/p/153409?lang=en
ISBN : 978-65-89463-27-6
URI / Handle: https://hdl.handle.net/20.500.12381/3353
Institución responsable del proyecto: Universidad de Buenos Aires. Facultad de Farmacia y Bioquímica
Agencias / Instituciones financiadoras : Agencia Nacional de Investigación e Innovación
Fundación Ceibal
Identificador ANII : FSED_2_2020_1_163647
Nivel de acceso : Acceso abierto
Licencia Creative Commons : Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional. (CC BY-NC-ND)
Aparece en las colecciones: Fundación Ceibal

Archivos en este ítem:
archivo Descripción Tamaño Formato  
galoa-proceedings--ioste-2022--153409.pdf917.71 kBAdobe PDFDescargar

Las obras en REDI están protegidas por licencias Creative Commons.
Por más información sobre los términos de esta publicación, visita: Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional. (CC BY-NC-ND)