Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.rights.licenseReconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional. (CC BY-NC-ND)-
dc.contributor.authorBakala, Ewelinaes
dc.contributor.authorPires, Ana Cristinaes
dc.contributor.authorda Luz, Marianaes
dc.contributor.authorPascale, Mariaes
dc.contributor.authorTejera, Gonzaloes
dc.contributor.authorHourcade, Juan Pabloes
dc.date.accessioned2024-10-22T14:27:28Z-
dc.date.available2024-10-22T14:27:28Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12381/3662-
dc.description.abstractRobotito is an educational robot developed in Uruguay to stimulate the development of computational thinking in young children. We conducted an exploratory study to detect difficulties that emerge during the first approximation of preschool children to Robotito (Study 1). Based on the lessons learned, we implemented improvements in robot design and the structure of the introductory activities with Robotito and conducted a pilot study (Study 2) to evaluate them. This poster presents observed programming errors, lessons learned, and future works.es
dc.description.sponsorshipAgencia Nacional de Investigación e Innovaciónes
dc.description.sponsorshipFundação para a Ciência e a Tecnologia, Portugales
dc.description.sponsorshipPortuguese Recovery and Resilience Program (PRR), IAPMEI / ANI / FCTes
dc.language.isoenges
dc.relationhttps://hdl.handle.net/20.500.12381/3663-
dc.relationhttps://hdl.handle.net/20.500.12381/3658-
dc.relationhttps://hdl.handle.net/20.500.12381/3659-
dc.relationhttps://hdl.handle.net/20.500.12381/3660-
dc.relationhttps://hdl.handle.net/20.500.12381/3661-
dc.relationhttps://doi.org/10.60895/redata/Z08XXC-
dc.relationhttps://doi.org/10.60895/redata/SRXZ42-
dc.relationhttps://doi.org/10.60895/redata/PREA1B-
dc.relationhttps://doi.org/10.60895/redata/1FCWY4-
dc.relationhttps://doi.org/10.60895/redata/84YM8Z-
dc.relationhttps://doi.org/10.60895/redata/3PLFU0-
dc.relationhttps://doi.org/10.60895/redata/DTXBW0-
dc.rightsAcceso abierto*
dc.source19th International Conference of Technical Committee 13 (Human- Computer Interaction) of International Federation for Information Processinges
dc.subjectChild-robot interactiones
dc.subjectPreschoolerses
dc.subjectEducational roboticses
dc.titleCoding with Colors: Children’s Errors Committed While Programming Robotito for the First Timees
dc.typeDocumento de conferenciaes
dc.subject.aniiCiencias Naturales y Exactas-
dc.subject.aniiCiencias de la Computación e Información-
dc.subject.aniiCiencias de la Computación-
dc.subject.aniiIngeniería y Tecnología-
dc.subject.aniiIngeniería Eléctrica, Ingeniería Electrónica e Ingeniería de la Información-
dc.subject.aniiControl Automático y Robótica-
dc.identifier.aniiFSED_2_2021_1_169697es
dc.type.versionPublicadoes
dc.identifier.doihttps://dl.acm.org/doi/10.1007/978-3-031-42293-5_50-
dc.anii.subjectcompleto//Ciencias Naturales y Exactas/Ciencias de la Computación e Información/Ciencias de la Computación e Informaciónes
dc.anii.subjectcompleto//Ciencias Naturales y Exactas/Ciencias de la Computación e Información/Ciencias de la Computaciónes
dc.anii.subjectcompleto//Ingeniería y Tecnología/Ingeniería Eléctrica, Ingeniería Electrónica e Ingeniería de la Información/Control Automático y Robóticaes
Aparece en las colecciones: Publicaciones de ANII

Archivos en este ítem:
archivo  Descripción Tamaño Formato
INTERACT_2023.pdfDescargar 254.48 kBAdobe PDF

Las obras en REDI están protegidas por licencias Creative Commons.
Por más información sobre los términos de esta publicación, visita: Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional. (CC BY-NC-ND)