Registro completo de metadatos
Campo DC | Valor | Lengua/Idioma |
---|---|---|
dc.rights.license | Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional. (CC BY-NC-ND) | - |
dc.contributor.author | Bakala, Ewelina | es |
dc.contributor.author | Pires, Ana Cristina | es |
dc.contributor.author | da Luz, Mariana | es |
dc.contributor.author | Pascale, Maria | es |
dc.contributor.author | Tejera, Gonzalo | es |
dc.contributor.author | Hourcade, Juan Pablo | es |
dc.date.accessioned | 2024-10-22T14:27:28Z | - |
dc.date.available | 2024-10-22T14:27:28Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12381/3662 | - |
dc.description.abstract | Robotito is an educational robot developed in Uruguay to stimulate the development of computational thinking in young children. We conducted an exploratory study to detect difficulties that emerge during the first approximation of preschool children to Robotito (Study 1). Based on the lessons learned, we implemented improvements in robot design and the structure of the introductory activities with Robotito and conducted a pilot study (Study 2) to evaluate them. This poster presents observed programming errors, lessons learned, and future works. | es |
dc.description.sponsorship | Agencia Nacional de Investigación e Innovación | es |
dc.description.sponsorship | Fundação para a Ciência e a Tecnologia, Portugal | es |
dc.description.sponsorship | Portuguese Recovery and Resilience Program (PRR), IAPMEI / ANI / FCT | es |
dc.language.iso | eng | es |
dc.relation | https://hdl.handle.net/20.500.12381/3663 | - |
dc.relation | https://hdl.handle.net/20.500.12381/3658 | - |
dc.relation | https://hdl.handle.net/20.500.12381/3659 | - |
dc.relation | https://hdl.handle.net/20.500.12381/3660 | - |
dc.relation | https://hdl.handle.net/20.500.12381/3661 | - |
dc.relation | https://doi.org/10.60895/redata/Z08XXC | - |
dc.relation | https://doi.org/10.60895/redata/SRXZ42 | - |
dc.relation | https://doi.org/10.60895/redata/PREA1B | - |
dc.relation | https://doi.org/10.60895/redata/1FCWY4 | - |
dc.relation | https://doi.org/10.60895/redata/84YM8Z | - |
dc.relation | https://doi.org/10.60895/redata/3PLFU0 | - |
dc.relation | https://doi.org/10.60895/redata/DTXBW0 | - |
dc.rights | Acceso abierto | * |
dc.source | 19th International Conference of Technical Committee 13 (Human- Computer Interaction) of International Federation for Information Processing | es |
dc.subject | Child-robot interaction | es |
dc.subject | Preschoolers | es |
dc.subject | Educational robotics | es |
dc.title | Coding with Colors: Children’s Errors Committed While Programming Robotito for the First Time | es |
dc.type | Documento de conferencia | es |
dc.subject.anii | Ciencias Naturales y Exactas | - |
dc.subject.anii | Ciencias de la Computación e Información | - |
dc.subject.anii | Ciencias de la Computación | - |
dc.subject.anii | Ingeniería y Tecnología | - |
dc.subject.anii | Ingeniería Eléctrica, Ingeniería Electrónica e Ingeniería de la Información | - |
dc.subject.anii | Control Automático y Robótica | - |
dc.identifier.anii | FSED_2_2021_1_169697 | es |
dc.type.version | Publicado | es |
dc.identifier.doi | https://dl.acm.org/doi/10.1007/978-3-031-42293-5_50 | - |
dc.anii.subjectcompleto | //Ciencias Naturales y Exactas/Ciencias de la Computación e Información/Ciencias de la Computación e Información | es |
dc.anii.subjectcompleto | //Ciencias Naturales y Exactas/Ciencias de la Computación e Información/Ciencias de la Computación | es |
dc.anii.subjectcompleto | //Ingeniería y Tecnología/Ingeniería Eléctrica, Ingeniería Electrónica e Ingeniería de la Información/Control Automático y Robótica | es |
Aparece en las colecciones: | Publicaciones de ANII |
Archivos en este ítem:
archivo | Descripción | Tamaño | Formato | ||
---|---|---|---|---|---|
INTERACT_2023.pdf | Descargar | 254.48 kB | Adobe PDF |
Las obras en REDI están protegidas por licencias Creative Commons.
Por más información sobre los términos de esta publicación, visita:
Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional. (CC BY-NC-ND)