Título : | Coding with Colors: Children’s Errors Committed While Programming Robotito for the First Time |
Autor(es) : | Bakala, Ewelina Pires, Ana Cristina da Luz, Mariana Pascale, Maria Tejera, Gonzalo Hourcade, Juan Pablo |
Fecha de publicación : | 2023 |
Tipo de publicación: | Documento de conferencia |
Versión: | Publicado |
Publicado en: | 19th International Conference of Technical Committee 13 (Human- Computer Interaction) of International Federation for Information Processing |
Areas del conocimiento : | Ciencias Naturales y Exactas Ciencias de la Computación e Información Ciencias de la Computación Ingeniería y Tecnología Ingeniería Eléctrica, Ingeniería Electrónica e Ingeniería de la Información Control Automático y Robótica |
Otros descriptores : | Child-robot interaction Preschoolers Educational robotics |
Resumen : | Robotito is an educational robot developed in Uruguay to stimulate the development of computational thinking in young children. We conducted an exploratory study to detect difficulties that emerge during the first approximation of preschool children to Robotito (Study 1). Based on the lessons learned, we implemented improvements in robot design and the structure of the introductory activities with Robotito and conducted a pilot study (Study 2) to evaluate them. This poster presents observed programming errors, lessons learned, and future works. |
URI / Handle: | https://hdl.handle.net/20.500.12381/3662 |
DOI: | https://dl.acm.org/doi/10.1007/978-3-031-42293-5_50 |
Financiadores: | Agencia Nacional de Investigación e Innovación Fundação para a Ciência e a Tecnologia, Portugal Portuguese Recovery and Resilience Program (PRR), IAPMEI / ANI / FCT |
Identificador ANII: | FSED_2_2021_1_169697 |
Nivel de Acceso: | Acceso abierto |
Licencia CC: | Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional. (CC BY-NC-ND) |
Aparece en las colecciones: | Publicaciones de ANII |
Archivos en este ítem:
archivo | Descripción | Tamaño | Formato | ||
---|---|---|---|---|---|
INTERACT_2023.pdf | Descargar | 254.48 kB | Adobe PDF |
Las obras en REDI están protegidas por licencias Creative Commons.
Por más información sobre los términos de esta publicación, visita:
Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional. (CC BY-NC-ND)