Título : Coding with Colors: Children’s Errors Committed While Programming Robotito for the First Time
Autor(es) : Bakala, Ewelina
Pires, Ana Cristina
da Luz, Mariana
Pascale, Maria
Tejera, Gonzalo
Hourcade, Juan Pablo
Fecha de publicación : 2023
Tipo de publicación: Documento de conferencia
Versión: Publicado
Publicado en: 19th International Conference of Technical Committee 13 (Human- Computer Interaction) of International Federation for Information Processing
Areas del conocimiento : Ciencias Naturales y Exactas
Ciencias de la Computación e Información
Ciencias de la Computación
Ingeniería y Tecnología
Ingeniería Eléctrica, Ingeniería Electrónica e Ingeniería de la Información
Control Automático y Robótica
Otros descriptores : Child-robot interaction
Preschoolers
Educational robotics
Resumen : Robotito is an educational robot developed in Uruguay to stimulate the development of computational thinking in young children. We conducted an exploratory study to detect difficulties that emerge during the first approximation of preschool children to Robotito (Study 1). Based on the lessons learned, we implemented improvements in robot design and the structure of the introductory activities with Robotito and conducted a pilot study (Study 2) to evaluate them. This poster presents observed programming errors, lessons learned, and future works.
URI / Handle: https://hdl.handle.net/20.500.12381/3662
DOI: https://dl.acm.org/doi/10.1007/978-3-031-42293-5_50
Financiadores: Agencia Nacional de Investigación e Innovación
Fundação para a Ciência e a Tecnologia, Portugal
Portuguese Recovery and Resilience Program (PRR), IAPMEI / ANI / FCT
Identificador ANII: FSED_2_2021_1_169697
Nivel de Acceso: Acceso abierto
Licencia CC: Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional. (CC BY-NC-ND)
Aparece en las colecciones: Publicaciones de ANII

Archivos en este ítem:
archivo  Descripción Tamaño Formato
INTERACT_2023.pdfDescargar 254.48 kBAdobe PDF

Las obras en REDI están protegidas por licencias Creative Commons.
Por más información sobre los términos de esta publicación, visita: Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional. (CC BY-NC-ND)