Título : "This is like a toy, it already got me": Results of Two Usability Studies of Robotito VPL App with Teachers
Autor(es) : Abeldaño, Romina
Bakala, Ewelina
Hitta, Santiago
Pires, Ana Cristina
Fecha de publicación : 2024
Tipo de publicación: Documento de conferencia
Versión: Publicado
Publicado en: 23rd Annual ACM Interaction Design and Children Conference. Delf, Junio 2024.
Areas del conocimiento : Ciencias Naturales y Exactas
Ciencias de la Computación e Información
Ingeniería y Tecnología
Ingeniería Eléctrica, Ingeniería Electrónica e Ingeniería de la Información
Control Automático y Robótica
Ciencias de la Computación
Otros descriptores : Usability
Educators
Mobile application
Educational robotics
Resumen : The relevance of computational thinking (CT) in early education is globally recognized, with Uruguay already incorporating it into kindergarten curricula. However, there is a notable disconnect: existing CT tools, primarily devised for small home groups, fall short in larger classroom settings. To bridge this gap, we developed Robotito VPL – an innovative, free, open-source application tailored to teachers with no programming background. Robotito VPL enables teachers to guide young children in CT learning with Robotito, a robot that engages with its surroundings, supporting a playful, hands-on learning experience for children. This paper presents the results of two usability evaluations with seven teachers. We then translated the outcomes of these evaluations into valuable lessons learned and specific design requirements.
URI / Handle: https://hdl.handle.net/20.500.12381/3663
DOI: https://dl.acm.org/doi/10.1145/3628516.3659418
Financiadores: Agencia Nacional de Investigación e Innovación
Identificador ANII: FSED_2_2021_1_16969
Nivel de Acceso: Acceso abierto
Licencia CC: Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional. (CC BY-NC-ND)
Aparece en las colecciones: Publicaciones de ANII

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