Título : | "This is like a toy, it already got me": Results of Two Usability Studies of Robotito VPL App with Teachers |
Autor(es) : | Abeldaño, Romina Bakala, Ewelina Hitta, Santiago Pires, Ana Cristina |
Fecha de publicación : | 2024 |
Tipo de publicación: | Documento de conferencia |
Versión: | Publicado |
Publicado en: | 23rd Annual ACM Interaction Design and Children Conference. Delf, Junio 2024. |
Areas del conocimiento : | Ciencias Naturales y Exactas Ciencias de la Computación e Información Ingeniería y Tecnología Ingeniería Eléctrica, Ingeniería Electrónica e Ingeniería de la Información Control Automático y Robótica Ciencias de la Computación |
Otros descriptores : | Usability Educators Mobile application Educational robotics |
Resumen : | The relevance of computational thinking (CT) in early education is globally recognized, with Uruguay already incorporating it into kindergarten curricula. However, there is a notable disconnect: existing CT tools, primarily devised for small home groups, fall short in larger classroom settings. To bridge this gap, we developed Robotito VPL – an innovative, free, open-source application tailored to teachers with no programming background. Robotito VPL enables teachers to guide young children in CT learning with Robotito, a robot that engages with its surroundings, supporting a playful, hands-on learning experience for children. This paper presents the results of two usability evaluations with seven teachers. We then translated the outcomes of these evaluations into valuable lessons learned and specific design requirements. |
URI / Handle: | https://hdl.handle.net/20.500.12381/3663 |
DOI: | https://dl.acm.org/doi/10.1145/3628516.3659418 |
Financiadores: | Agencia Nacional de Investigación e Innovación |
Identificador ANII: | FSED_2_2021_1_16969 |
Nivel de Acceso: | Acceso abierto |
Licencia CC: | Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional. (CC BY-NC-ND) |
Aparece en las colecciones: | Publicaciones de ANII |
Archivos en este ítem:
archivo | Descripción | Tamaño | Formato | ||
---|---|---|---|---|---|
IDC_2024_Abeldano.pdf | Descargar | 1.41 MB | Adobe PDF |
Las obras en REDI están protegidas por licencias Creative Commons.
Por más información sobre los términos de esta publicación, visita:
Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional. (CC BY-NC-ND)