Título : The Impact of a One Laptop per Child Program on Learning: Evidence from Uruguay
Autor(es): De Melo, Gioia
Machado, Alina
Miranda, Alfonso
Fecha de publicación : 2017
Tipo de documento: Artículo
Versión: Aceptado
Publicado en : Revista el Trimestre Económico, Ciudad de México, México
Areas del conocimiento: Ciencias Sociales
Ciencias de la Educación
Líneas de investigación: Usos sociales de las TIC y cultura digital
Logros ampliados en el aprendizaje
Descriptores temáticos: Tecnología educativa
Educación y tecnología
Evaluación
Evaluación educativa
Palabras clave del autor: Technology
education
impact evaluation
tecnología
educación
evaluación de impacto
Resumen : We present evidence on the impact on students´ math and reading scores of one of the largest deployments of a One Laptop Per Child program and the only one implemented at a national scale: Plan Ceibal in Uruguay. We have the exact date of laptop delivery for every student in the sample. This gives us the ability to use a continuous treatment, where days of exposure are used as a treatment intensity measure. We use a difference-in difference strategy including fixed effects at the individual level and identify the effect of the program net of potential heterogeneity in the rate schools located in Montevideo and the rest of Uruguay gain improvements on student’s achievement over time in the absence of the OLPC program. Our results suggest that in the first two years of its implementation the program had no effects on math and reading scores.
Extensión: 31 p.
URI / Handle: https://hdl.handle.net/20.500.12381/400
Nivel de acceso : Acceso abierto
Licencia Creative Commons : Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional. (CC BY-NC-ND)
Aparece en las colecciones: Fundación Ceibal

Archivos en este ítem:
archivo Descripción Tamaño Formato  
The impact of a One Laptop per Child Program_final (3).pdf275.37 kBAdobe PDFDescargar

Las obras en REDI están protegidas por licencias Creative Commons.
Por más información sobre los términos de esta publicación, visita: Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional. (CC BY-NC-ND)