Título : Staying hooked: effective science engagement and communication in recreational fisheries
Autor(es) : Pita,Pablo
Tracey, Sean
Arlinghaus, Robert
Bachiller, Eneko
Pinho-Duarte, Filipa
Ferter, Keno
Henriques, Filipe
Hook, Samantha
Hyder, Kieran
Irigoyen, Alejo
Jiménez, María P.
Laporta, Martín
Lejk, Adam M.
Leonard, Eoin
Olesen, Hans Jakob
Palmer, Freya
Pavicic, Misco
Pontes, João
Pujol-Baucells, Marta
Radford, Zachary
Rangel, Mafalda
Roche, William
Rudd, Hannah
Ryan, Diarmuid
Sbragaglia, Valerio
Selles, Jules
Silva, Catarina N. S.
Skov, Christian
Strehlow, Harry V.
Taylor, Stephen
Veiga, Pedro
Venerus, Leonardo A.
Venturelli, Paul
Vertegaal, David
Weltersbach, Marc Simon
Wiech, Martin
Winkler, Alexander
Fecha de publicación : 21-may-2025
Tipo de publicación: Artículo
Versión: Publicado
Publicado por: Frontiers
Publicado en: Frontiers in Marine Science
Areas del conocimiento : Ciencias Naturales y Exactas
Ciencias de la Tierra y relacionadas con el Medio Ambiente
Oceanografía, Hidrología, Recursos Acuáticos
Otros descriptores : Public involvement
Communication strategies
Stakeholder participation
Expert opinion
Effective scientific communication
Resumen : This abstract summarizes the results of two expert consultations conducted to gather insights into effective communication and engagement strategies in recreational fisheries. Effective science communication fosters knowledge, understanding, and trust in both science and management decisions. Public involvement and stakeholder engagement are essential for effective management. Simplifying complex research findings and using diverse communication tools enhance awareness and understanding. Strong communication strategies are necessary to implement sustainable recreational fisheries management frameworks. Funding for communication efforts is often insufficient but remains crucial for success. Participatory workshops and data-sharing arrangements enhance collaboration and involvement. Multi-stakeholder consortiums and tailored communication strategies strengthen stakeholder engagement and promote adaptive governance. Interdisciplinary outreach and strategic social media use play vital roles in raising environmental awareness.
URI / Handle: https://hdl.handle.net/20.500.12381/4010
DOI: https://doi.org/10.3389/fmars.2025.1589544
Institución responsable del proyecto: CICA - Centro Interdisciplinar de Química e Bioloxía, Departamento de Bioloxía, Universidade da Coruña, A Coruña, Spain
Institute for Marine and Antarctic Studies, University of Tasmania, Hobart, TAS, Australia,
Financiadores: Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades, Ramón y Cajal (Grants RYC2022-035937- I and RYC2021-033065-I)
Xunta de Galicia, Grupos con Potencial de Crecimiento (Grant ED431B 2024/ 23) y Proxectos de Excelencia (Grant ED431F 2024/09()
Portuguese national funds from FCT - Foundation for Science and Technology
European Commission’s Data Collection Framework (DCF)
Danish Rod and Net Fish License funds, project 39122
Federal Ministry of Education and Research of Germany in the framework of marEEchange (project number 01LC1826D)
Identificador ANII: POS_EXT_2020_1_165362
Nivel de Acceso: Acceso abierto
Licencia CC: Reconocimiento 4.0 Internacional. (CC BY)
Aparece en las colecciones: Publicaciones de ANII

Archivos en este ítem:
archivo  Descripción Tamaño Formato
fmars-2-1589544.pdfDescargar 3.08 MBAdobe PDF
Supplementary file 1.docxDescargar 2.07 MBMicrosoft Word XML

Las obras en REDI están protegidas por licencias Creative Commons.
Por más información sobre los términos de esta publicación, visita: Reconocimiento 4.0 Internacional. (CC BY)