Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.rights.licenseReconocimiento-CompartirIgual 4.0 Internacional. (CC BY-SA)-
dc.contributor.authorBakala, Ewelinaes
dc.contributor.authorTejera, Gonzaloes
dc.contributor.authorHourcade, Juan Pabloes
dc.date.accessioned2025-07-11T14:53:51Z-
dc.date.available2025-07-11T14:53:51Z-
dc.date.issued2025-06-23-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12381/5159-
dc.description.abstractAs Computational Thinking (CT) becomes more prevalent in school curricula, it has reached young children, with growing interest in incorporating CT for children in preschool and kindergarten. As more researchers design systems and curricula to teach CT for this age group, there is a need for assessments to better evaluate and compare approaches to teach CT. In this work-in-progress we present activities with 5-6-year-old children from two classrooms. In these classrooms, children participated in educational robotics (ER) activities using a robot that can be programmed through cards placed on the floor for the robot to read as it moves. We developed a test aimed at evaluating children’s ability to program the robot, which we administered after the activities. We discuss lessons learned through the administration of the test, both about the ER activities and the test.es
dc.description.sponsorshipAgencia Nacional de Investigación e Innovaciónes
dc.description.sponsorshipUniversidad de la República. Facultad de Ingeniería. Comisión Académica de Posgradoes
dc.language.isoenges
dc.relation.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12381/3658-
dc.relation.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12381/3662-
dc.relation.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12381/3663-
dc.relation.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12381/3660-
dc.relation.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12381/3661-
dc.rightsAcceso abierto*
dc.sourceIDC '25: Proceedings of the 24th Interaction Design and Children. Reykjavík, Junio 2025.es
dc.subjectRobótica educativaes
dc.subjectInteracción persona-computadoraes
dc.titleRobotito Test in Practice: A Classroom Evaluationes
dc.typeDocumento de conferenciaes
dc.subject.aniiCiencias Naturales y Exactas-
dc.subject.aniiCiencias de la Computación e Información-
dc.subject.aniiCiencias de la Computación-
dc.subject.aniiIngeniería y Tecnología-
dc.subject.aniiIngeniería Eléctrica, Ingeniería Electrónica e Ingeniería de la Información-
dc.subject.aniiControl Automático y Robótica-
dc.identifier.aniiFSED_2_2021_1_169697es
dc.type.versionPublicadoes
dc.identifier.doi10.1145/3713043.3731526-
dc.anii.institucionresponsableUniversidad de la República. Facultad de Ingeniería. Instituto de Computaciónes
dc.anii.institucionresponsableUniversidad de la República. Espacio Interdisciplinario. Centro Interdisciplinario en Cognición para la Enseñanza y el Aprendizaje,es
dc.anii.subjectcompleto//Ciencias Naturales y Exactas/Ciencias de la Computación e Información/Ciencias de la Computación e Informaciónes
dc.anii.subjectcompleto//Ciencias Naturales y Exactas/Ciencias de la Computación e Información/Ciencias de la Computaciónes
dc.anii.subjectcompleto//Ingeniería y Tecnología/Ingeniería Eléctrica, Ingeniería Electrónica e Ingeniería de la Información/Control Automático y Robóticaes
Aparece en las colecciones: Publicaciones de ANII

Archivos en este ítem:
archivo  Descripción Tamaño Formato
IDC_2025_WIP.pdfDescargar 2.65 MBAdobe PDF

Las obras en REDI están protegidas por licencias Creative Commons.
Por más información sobre los términos de esta publicación, visita: Reconocimiento-CompartirIgual 4.0 Internacional. (CC BY-SA)