Registro completo de metadatos
Campo DC | Valor | Lengua/Idioma |
---|---|---|
dc.rights.license | Reconocimiento-CompartirIgual 4.0 Internacional. (CC BY-SA) | - |
dc.contributor.author | Bakala, Ewelina | es |
dc.contributor.author | Tejera, Gonzalo | es |
dc.contributor.author | Hourcade, Juan Pablo | es |
dc.date.accessioned | 2025-07-11T14:53:51Z | - |
dc.date.available | 2025-07-11T14:53:51Z | - |
dc.date.issued | 2025-06-23 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12381/5159 | - |
dc.description.abstract | As Computational Thinking (CT) becomes more prevalent in school curricula, it has reached young children, with growing interest in incorporating CT for children in preschool and kindergarten. As more researchers design systems and curricula to teach CT for this age group, there is a need for assessments to better evaluate and compare approaches to teach CT. In this work-in-progress we present activities with 5-6-year-old children from two classrooms. In these classrooms, children participated in educational robotics (ER) activities using a robot that can be programmed through cards placed on the floor for the robot to read as it moves. We developed a test aimed at evaluating children’s ability to program the robot, which we administered after the activities. We discuss lessons learned through the administration of the test, both about the ER activities and the test. | es |
dc.description.sponsorship | Agencia Nacional de Investigación e Innovación | es |
dc.description.sponsorship | Universidad de la República. Facultad de Ingeniería. Comisión Académica de Posgrado | es |
dc.language.iso | eng | es |
dc.relation.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12381/3658 | - |
dc.relation.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12381/3662 | - |
dc.relation.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12381/3663 | - |
dc.relation.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12381/3660 | - |
dc.relation.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12381/3661 | - |
dc.rights | Acceso abierto | * |
dc.source | IDC '25: Proceedings of the 24th Interaction Design and Children. Reykjavík, Junio 2025. | es |
dc.subject | Robótica educativa | es |
dc.subject | Interacción persona-computadora | es |
dc.title | Robotito Test in Practice: A Classroom Evaluation | es |
dc.type | Documento de conferencia | es |
dc.subject.anii | Ciencias Naturales y Exactas | - |
dc.subject.anii | Ciencias de la Computación e Información | - |
dc.subject.anii | Ciencias de la Computación | - |
dc.subject.anii | Ingeniería y Tecnología | - |
dc.subject.anii | Ingeniería Eléctrica, Ingeniería Electrónica e Ingeniería de la Información | - |
dc.subject.anii | Control Automático y Robótica | - |
dc.identifier.anii | FSED_2_2021_1_169697 | es |
dc.type.version | Publicado | es |
dc.identifier.doi | 10.1145/3713043.3731526 | - |
dc.anii.institucionresponsable | Universidad de la República. Facultad de Ingeniería. Instituto de Computación | es |
dc.anii.institucionresponsable | Universidad de la República. Espacio Interdisciplinario. Centro Interdisciplinario en Cognición para la Enseñanza y el Aprendizaje, | es |
dc.anii.subjectcompleto | //Ciencias Naturales y Exactas/Ciencias de la Computación e Información/Ciencias de la Computación e Información | es |
dc.anii.subjectcompleto | //Ciencias Naturales y Exactas/Ciencias de la Computación e Información/Ciencias de la Computación | es |
dc.anii.subjectcompleto | //Ingeniería y Tecnología/Ingeniería Eléctrica, Ingeniería Electrónica e Ingeniería de la Información/Control Automático y Robótica | es |
Aparece en las colecciones: | Publicaciones de ANII |
Archivos en este ítem:
archivo | Descripción | Tamaño | Formato | ||
---|---|---|---|---|---|
IDC_2025_WIP.pdf | Descargar | 2.65 MB | Adobe PDF |
Las obras en REDI están protegidas por licencias Creative Commons.
Por más información sobre los términos de esta publicación, visita:
Reconocimiento-CompartirIgual 4.0 Internacional. (CC BY-SA)