Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.rights.licenseReconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional. (CC BY-NC-SA)-
dc.contributor.authorCáceres-Bauer, Roberto Danieles
dc.contributor.authorRodríguez Morales, Pilar Ceciliaes
dc.contributor.authorLuzardo Verde, Mario Javieres
dc.date.accessioned2025-11-11T13:44:08Z-
dc.date.available2025-11-11T13:44:08Z-
dc.date.issued2024-01-30-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12381/5300-
dc.description.abstractIntroduction: The central model of student perceptions presented, offering a general characterization of their perception and its role in the relationship between teaching, learning and context, from a socio-cognitive perspective. Also, the attributional model of student perception is presented, which is based on the central model and integrates the view of Weiner’s attributional theory. Background: The theoretical contribution made is based on the analysis of the student’s perception from the perspective of cognitive social psychology and socio-cognitive theories of motivation, and a substantive approach to construct validity. Discussion:The models presented offer a useful conceptual framework for research on the quality of teaching and learning, the development and validation of instruments, and educational evaluation.es
dc.description.sponsorshipAgencia Nacional de Investigación e Innovaciónes
dc.language.isoenges
dc.publisherUniversidad Peruana de Ciencias Aplicadases
dc.relation.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12381/5298es
dc.relation.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12381/5299es
dc.rightsAcceso abierto*
dc.sourceRevista Digital de Investigación en Docencia Universitaria. Vol. 18, No. 1 (2024)es
dc.subjectPerceptiones
dc.subjectTeacher effectivenesses
dc.subjectConstruct validityes
dc.subjectSocial psychologyes
dc.subjectStudent motivationes
dc.titleCentral and attributional models of student perception of teaching and their learninges
dc.typeArtículoes
dc.subject.aniiCiencias Sociales
dc.subject.aniiCiencias de la Educación
dc.subject.aniiPsicología
dc.identifier.aniiPOS_FCE_2021_1_1010823es
dc.type.versionPublicadoes
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.19083/ridu.2024.1814-
dc.anii.institucionresponsableUniversidad de la Repúblicaes
dc.anii.subjectcompleto//Ciencias Sociales/Ciencias de la Educación/Ciencias de la Educaciónes
dc.anii.subjectcompleto//Ciencias Sociales/Psicología/Psicologíaes
Aparece en las colecciones: Publicaciones de ANII

Archivos en este ítem:
archivo  Descripción Tamaño Formato
1814_18_01_2024_ingles_final.pdfDescargar Central and attributional models of student perception of teaching and their learning288.4 kBAdobe PDF

Las obras en REDI están protegidas por licencias Creative Commons.
Por más información sobre los términos de esta publicación, visita: Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional. (CC BY-NC-SA)