| Título : | Central and attributional models of student perception of teaching and their learning |
| Autor(es) : | Cáceres-Bauer, Roberto Daniel Rodríguez Morales, Pilar Cecilia Luzardo Verde, Mario Javier |
| Fecha de publicación : | 30-ene-2024 |
| Tipo de publicación: | Artículo |
| Versión: | Publicado |
| Publicado por: | Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas |
| Publicado en: | Revista Digital de Investigación en Docencia Universitaria. Vol. 18, No. 1 (2024) |
| Areas del conocimiento : | Ciencias Sociales Ciencias de la Educación Psicología |
| Otros descriptores : | Perception Teacher effectiveness Construct validity Social psychology Student motivation |
| Resumen : | Introduction: The central model of student perceptions presented, offering a general characterization of their perception and its role in the relationship between teaching, learning and context, from a socio-cognitive perspective. Also, the attributional model of student perception is presented, which is based on the central model and integrates the view of Weiner’s attributional theory. Background: The theoretical contribution made is based on the analysis of the student’s perception from the perspective of cognitive social psychology and socio-cognitive theories of motivation, and a substantive approach to construct validity. Discussion:The models presented offer a useful conceptual framework for research on the quality of teaching and learning, the development and validation of instruments, and educational evaluation. |
| URI / Handle: | https://hdl.handle.net/20.500.12381/5300 |
| Recursos relacionados en REDI: | https://hdl.handle.net/20.500.12381/5298 https://hdl.handle.net/20.500.12381/5299 |
| DOI: | https://doi.org/10.19083/ridu.2024.1814 |
| Institución responsable del proyecto: | Universidad de la República |
| Financiadores: | Agencia Nacional de Investigación e Innovación |
| Identificador ANII: | POS_FCE_2021_1_1010823 |
| Nivel de Acceso: | Acceso abierto |
| Licencia CC: | Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional. (CC BY-NC-SA) |
| Aparece en las colecciones: | Publicaciones de ANII |
Archivos en este ítem:
| archivo | Descripción | Tamaño | Formato | ||
|---|---|---|---|---|---|
| 1814_18_01_2024_ingles_final.pdf | Descargar | Central and attributional models of student perception of teaching and their learning | 288.4 kB | Adobe PDF |
Las obras en REDI están protegidas por licencias Creative Commons.
Por más información sobre los términos de esta publicación, visita:
Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional. (CC BY-NC-SA)
