Fecha de publicación | Título | Tipo | Autor(es) |
nov-2016 | A conceptual Framework for the Analysis and Visualization of Uruguayan Internet for Education | Artículo | Cobo, Cristóbal; Mateu, Matías |
may-2016 | A Global Network for Deep Learning: the Case of Uruguay | Artículo | Cobo, Cristóbal; Brovetto, Claudia; Gago, Fiorella |
2017 | Alfabetismo en el uso de datos: Estudio exploratorio sobre el caso de los Maestros de Apoyo Ceibal (MAC) | Reporte técnico | Cobo, Cristóbal; Doccetti, Sofía |
2018 | Analíticas de aprendizaje para el sur global | Libro | Gasevic, Dragan; Prinsloo, Paul; Chen, Bodong; Fan, Yizhou; Rodrigo, Ma. Mercedes; Cobo, Cristóbal; Aguerrebere, Cecilia |
2010 | Aprendizaje de Código abierto | Parte de libro | Cobo, Cristóbal |
abr-2011 | Aprendizaje Invisible. Hacia una nueva Ecología de la Educación | Libro | Cobo, Cristóbal; Moravec, John |
2018 | Aprendizaje y TIC,nuevos alfabetismos y destrezas | Parte de libro | Cobo, Cristóbal |
mar-2019 | Bridging the Gap Between Digital Skills and Employability for Vulnerable Populations | Documento de conferencia | Lyons, Angela; Zucchetti, Alessia; Kass-Hanna, Josephine; Cobo, Cristóbal |
2017 | Data literacy: Exploratory study on the case of Ceibal Support Teachers | Reporte técnico | Doccetti, Sofía; Cobo, Cristóbal |
2018 | Data literacy: usos, percepciones y necesidades de los Maestros de Apoyo Ceibal | Artículo | Doccetti, Sofía; Cobo, Cristóbal |
jul-2017 | Dossier 1st EdTech Winter School “Emerging trends and new horizons in the study of education and technology” | Publicación seriada | Rivera Vargas, Pablo; Miño-Puigcercós, Raquel; Muniz, Serrana; González, Alejo; Hershkovitz, Arnon; Ferrante, Luisina; Bucio, Jackeline; Alcázar, Carmen; Pangrazio, Luci |
jul-2018 | Estimating the Treatment Effect of New Device Deployment on Uruguayan Students’ Online Learning Activity | Documento de conferencia | Aguerrebere, Cecilia; Cobo, Cristóbal; Whitehill, Jacob |
2015 | How can Plan Ceibal Land into the Age of Big Data? | Artículo | Bailón, Martina; Carballo, Mauro; Cobo, Cristóbal; Magnone, Soledad; Marconi, Cecilia; Mateu, Matías; Susunday, Hernán |
2016 | La innovación pendiente. Reflexiones (y Provocaciones) sobre Educación, Tecnología y Conocimiento | Libro | Cobo, Cristóbal |
2018 | Jóvenes, transformación digital y nuevas formas de inclusión en América latina | Libro | Fundación Ceibal |
2018 | Learning analytics for the global south | Libro | Gasevic, Dragan; Prinsloo. Paul; Chen, Bodong; Fan, Yizhou; Rodrigo, Ma. Mercedes; Cobo, Cristóbal; Aguerrebere Cecilia |
mar-2019 | Leaving No One Behind: Measuring the Multidimensionality of Digital Literacy in the Age of AI and other Transformative Technologies | Documento de conferencia | Lyons, Angela; Kass-Hanna, Josephine; Zucchetti, Alessia; Cobo, Cristóbal |
21-may-2018 | Plan Ceibal 2020: future scenarios for technology and education—the case of the Uruguayan public education system | Artículo | Mateu, Matías; Cobo, Cristóbal; Moravec, John |
oct-2018 | Plan Ceibal en Uruguay: una política pública que conecta inclusión e innovación | Parte de libro | Rivera Vargas, Pablo; Cobo, Cristóbal |
nov-2018 | Plan Ceibal in Uruguay: How do you educate in learning to decode the unknown? | Reporte técnico | Cobo, Cristóbal; Montaldo, Mariana |