Fecha de publicación | Título | Tipo | Autor(es) |
dic-2020 | Plan Ceibal 2020: Desafíos de innovación educativa en Uruguay | Libro | Folgar, Leandro; Baroni, Gonzalo; Vaillant, Denise; Viera Duarte, Patricia; Arim, Rodrigo; Ripani, María Florencia; Muñoz, Mariela. |
jun-2020 | Uruguay: integrar las tecnologías de la información y las comunicaciones en la educación | Parte de libro | Zucchetti, Alessia; Cobo, Cristóbal; Montaldo, Mariana |
nov-2020 | Revista +Aprendizajes. Un nuevo escenario educativo: los desafíos del COVID-19 y la transición hacia una educación combinada | Publicación seriada | Fundación Ceibal |
sep-2019 | Revista +Aprendizajes. Uso de datos y nuevas evaluaciones | Publicación seriada | Fundación Ceibal |
mar-2019 | Leaving No One Behind: Measuring the Multidimensionality of Digital Literacy in the Age of AI and other Transformative Technologies | Documento de conferencia | Lyons, Angela; Kass-Hanna, Josephine; Zucchetti, Alessia; Cobo, Cristóbal |
mar-2019 | Bridging the Gap Between Digital Skills and Employability for Vulnerable Populations | Documento de conferencia | Lyons, Angela; Zucchetti, Alessia; Kass-Hanna, Josephine; Cobo, Cristóbal |
18-oct-2018 | ¿Qué sabemos sobre Ciudadanía Digital en México? | Libro | Moravec, John; Doccetti, Sofía |
dic-2018 | Tecnologías digitales y aprendizajes visibles | Reporte técnico | Lamschtein, Susana |
dic-2018 | El desarrollo de la competencia digital docente durante la formación del profesorado | Artículo | Silva Quiroz, Juan; Lázaro, José Luis; Miranda Arredondo, Paloma; Canales Reyes, Roberto |
6-oct-2018 | Computers and students’ achievement: An analysis of the One Laptop per Child program in Catalonia | Artículo | Mora, Toni; Escardíbul, Josep-Oriol; Di Pietro, Giorgio |
nov-2018 | Revista +Aprendizajes. Herramientas para pensar y resolver problemas | Publicación seriada | Fundación Ceibal |
jul-2017 | Dossier 1st EdTech Winter School “Emerging trends and new horizons in the study of education and technology” | Publicación seriada | Rivera Vargas, Pablo; Miño-Puigcercós, Raquel; Muniz, Serrana; González, Alejo; Hershkovitz, Arnon; Ferrante, Luisina; Bucio, Jackeline; Alcázar, Carmen; Pangrazio, Luci |
2016 | A Data Protection Framework for Learning Analytics | Artículo | Cormack, Andrew Nicholas |
31-mar-2016 | Regulating 'Big Data Education' in Europe: Lessons Learned from the US | Artículo | Har Carmel, Yoni |
nov-2012 | Legal, Risk and Ethical Aspects of Analytics in Higher Education | Artículo | Kay, David; Korn, Naomi; Oppenheim, Charles |
2011 | El modelo CEIBAL. Nuevas tendencias para el aprendizaje | Libro | Báez Sus, Mónica; Bongiovanni, Pablo; Castrillejo, Diego; García, José Miguel; Leal, Diego; Levis, Diego; Lugo, María Teresa; Maguregui, Carina; Ochoa, Gustavo; Peña-López, Ismael; Pisano, Ricardo; Rabajoli, Graciela; Rivoir, Ana; Sansberro, Fernando; Turner, Nat; Vacca, Ana María; Vaillant, Denise |
2013 | Aprendizaje abierto y aprendizaje flexible. Más allá de formatos y espacios tradicionales | Libro | Alonso, Nicolás; Bailón, Martina; Brovetto, Claudia A; Cabot Echevarría, Andrea; Durquet, Adriana; Gairín Sallán, Joaquín; García, José Miguel; Garderes, Dánisa; Martínez, Fabián; Montaldo, Mariana; Haltenhoff, Hugo Nervi; Papich, Martín; Peré, Nancy; Peri Hada, Andrés; Quinteros, María Del Lourdes; Rabajoli, Graciela; Rodríguez Gómez, David; Schwartzman, Gisela; Suárez Guerrero, Cristóbal; Tarasow, Fabio; Trech, Mónica; Zapata-Ros, Miguel |
2018 | Analíticas de aprendizaje para el sur global | Libro | Gasevic, Dragan; Prinsloo, Paul; Chen, Bodong; Fan, Yizhou; Rodrigo, Ma. Mercedes; Cobo, Cristóbal; Aguerrebere, Cecilia |
21-ago-2018 | Ethical governance is essential to building trust in robotics and artificial intelligence systems | Artículo | Winfield, Alan F. T.; Jirotka, Marina |
15-oct-2018 | Soft ethics, the governance of the digital and the General Data Protection Regulation | Artículo | Floridi, Luciano |